.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در حالی جنگ خونین اسرائیل علیه فلسطینی ها  در غزه وارد 30 ام روز خود می شود و زمزمه های آتش بس و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی منتشر شده است، می توان چند گزاره  رسانه ای-سیاسی را درباره جنگ غزه در نظر گرفت.

بعد از حمله ی داعش به عراق مهمترین محوری که عربستان، ترکیه و رسانه های بین المللی آن را دنبال میکردند القای این مطلب بود که جنگ عراق نه یک درگیری داخلی،بلکه یک جنگ تمام عیار شیعه-سنی است که از عراق آغاز و در تمام منطقه شلعه ور خواهد شد.

اما با حمله ناجوانمردانه و نسل کشی آشکار اسرائیل در غزه، معادله ناگهان عوض شد؛ داعش که پیش از این موفق شده بود چهره ای ضد شیعه و متمایل به اهل سنت از خود نشان بدهد و با این استراتژی به پیروزی هایی هم در سوریه و عراق کسب کرده بود عملا در برابر کشتار مردم فلسطین در غزه سکوت کرد؛ مردم مظلوم غزه که شناسنامه هایشان گواهی می دهد از اهل سنت هستند و اگر داعشی ها کوچک ترین صداقتی در کار خود داشتند، دستکم باید این جنایت در مسلمانان اهل سنت را محکوم کردند.

اما  در این سوی میدان، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران که از سوی جریان داعش به تشکیل هلال شیعی و سرکوب اهل سنت متهم می شوند، با وجود آنکه حماس و گروههای اسلام گرای سنی در برابر بشار اسد در سوریه می جنگندد،تمام قد از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی حماس در غزه حمایت کردند.

با این اوصاف می توان گفت، عملا بحران غزه دو بازنده اصلی داشت، اول رژیم اشغالگر اسرائیل که نتوانست به اهداف خود برسد و مفلوک تر و بدنام تر از همیشه در افکار عمومی جهان به عنوان رژیمی کودک کش جای گرفت و از طرف دیگر، داعش به عنوان چاشنی ایجاد جنگ عظیم و خونبار شیعه-سنی در خاورمیانه.

خون شهدای فلسطینی جنگ غزه باعث اتحاد شیعه و سنی در منطقه و مانع  از خونریزی هایی شد که عده ای با شعار جنگهای مذهبی در صدد رسیدن به آن بودند.





:: برچسب‌ها: حزب الله، لبنان، فلسطین ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی